Kouzelníci s betonem nadchli Hokejistu sezony

02.05.2015
head-ruca

Běžnou trofej vyrábějí zhruba dva měsíce, ta nová pro letošní anketu Hokejista sezony jim trvala jen necelé tři týdny. Více času totiž na to ani nebylo. Na kráse jí to ale v žádném případě neubralo, ba naopak. „My jsme zvyklí pracovat ve stresu a na hraně,“ říká Ladislav Eberl.

Šestnáct kilogramů váhy, 55 centimetrů výšky. Když Martin Ručinský pozvedl skvost z betonu a lepeného skla, měl co dělat, aby s bolavými zády trofej chvíli udržel v náruči. Na jeho design měl však jenom slova chvály. „Je to nádherné, opravdu se vám to povedlo,“ ocenil zkušený matador tvůrce zbrusu nové trofeje. „Zvlášť od takového hráče, jako je on, nás to těší,“ reagovalo Gravelli.

Ta trofej je skutečně nádherná. „Snažil jsem se vžít do role samotného hokejisty. Být nejlepší je dřina, tvrdá práce. A přesně takový je i beton – nekompromisní, tvrdý a osobitý materiál. Proto z něj byla navržena podstava poháru,“ popisoval designér Tomáš Vacek. „Další, pro mě zcela fascinující věcí, je led a jeho struktura. Tu na poháru reprezentuje vrchní část tvořená z lepeného skla.“

Energie hokejisty se vepisuje do ledu autentickými zářezy bruslí. Každý je originálem, otiskem jedinečnosti. „Proto jsou tyto zářezy i ve skle a vytvářejí pomyslný vrchol. To, kde chce stát každý,“ pokračuje Vacek. „Na onom vrcholu je puk, který dává celé hře smysl a rozhoduje zápasy.“

Pro výrobce trofeje hodně znamenalo, že na galavečeru na konci dubna přebíral trofej pro Hokejistu sezony právě Ručinský. „Je to osobnost obrovského formátu, jeden z hrdinů z Nagana, na které jsme koukali ještě jako děti,“ svěřil se Jiří Peters, majitel studia. „Na začátku jsme samozřejmě nevěděli, pro koho to děláme. To jsme se dozvěděli až v průběhu. Museli jsme do trofeje implementovat prvky z nerezu, kde je vyryto jméno vítěze.“

Studio Gravelli působí na trhu teprve tři roky, už dnes je ale považováno za průkopníky designérské práce s betonem. Dokonce disponuje patentem na jeden produkt a z betonu navrhuje takové věci, které by vás nejspíš ani nenapadly. Více se dočtete v květnovém vydání interních novin CAIHP News.

TOP